Elias-portioner

Elias är, och har alltid varit, en kille som äter små portioner mat. Elias-portioner, som dagisfröknarna kallar dem. Idag när vi åt lunch var han åter nöjd efter bara några skedar köttfärssås och då jag tyckte att det var alldeles för lite sade jag åt honom att han i alla fall skulle äta tre skedar till så att han får i sig någonting i alla fall. (Har mycket svårt för att tvinga i våra småkillar mat även om jag vet att de borde äta mer för att orka, så de får faktiskt styra det där lite själva.) 

Hursom, smarte killen tog då upp en sked med en mikroskopiskt liten bit köttfärssås på och tyckte att det var sked nummer1. Att han kunde tänka ut det hade jag inte alls räknat med och blev så full i skratt, så till slut satt vi och skrattade båda två. Det slutade med att han fick i sig fler än tre skedar mat, och både han och jag var nöjda. Men, att han kan skämta så redan är så roligt. Är dock lite orolig för att det i framtiden kommer innebära att jag förlorar överenskommelser, då Elias kommer att hitta kryphål och få idéer, och då kommer att komma undan med mycket. Smarte kille.    ;)

Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!