Årets lussebullar

Vi har inte gjort så mycket här hemma idag, jag och småkillarna. Just därför bestämde jag mig för att vi skulle baka lussebullar ikväll, Elias och jag, och det har vi gjort. Arbetsfördelningen: Elias har rullat ut maskar av degbitarna (typ, de såg ut lite hur som helst) och jag har sedan rullat ihop dem till lussebullar. Elias var dock mer förtjust i att stoppa in russin i munnen än baka, och russinen som blev kvar i skålen fick han äta upp när vi var färdiga. En glad russin-kille hade vi.   :)    Måste dock erkänna att det verkligen krävs tålamod när man ska baka med en liten kille som vill testa, smaka och göra på sitt sätt. Jösses!



Nu är det kvällen och vi ska mumsa på nybakade lussebullar tillsammans med Elias innan han lägger sig, och sedan tar vi en myskväll, gubbsingen och jag. Ha en mysig fredagkväll!

Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!