Försäkring.

När vi väntade Elias kändes det som att jag hade ganska bra koll på allt jag kunde ha koll på. Nu, när vi väntar vårt andra lilla knyte, har jag ingen koll alls. Jag vet inte om det beror på nonchalans då jag tyckt att "jaja, vi har gjort det här en gång förut och det gick ju bra", eller om det bara är det att det är fullt upp hela tiden med allt så jag/vi inte hinner tänka till.

Hur som, idag har jag tecknat en VäntaBarn-försäkring via Trygg-Hansa som kan vara bra att ha ifall det händer någonting med mig eller vårt knyte vid födseln. Vi tecknade samma försäkring när vi väntade Elias också, och det känns tryggast att ha den bakom sig när det nu snart är dags. I och för sig gick allt bra med Elias, vi behövde aldrig utnyttja försäkringen och pengarna vi betalade är ju därmed borta, men man kan aldrig veta. Så, då kör vi på en försäkring även denna gång och nu är den teckand som sagt. Vilken tur att jag gick in på www.gravid.se igår av en slump och kom på att vi missat det.   :)

Nu ska gubbsingen och jag äta sen lunch. Elias har ätit köttfärsås och sover gott redan. Vi tog oss sovmorgon till klockan nio imorse, hela familjen, och dagen är därmed något förskjuten. Men, det är smällar man kan ta en söndag.   ;)

Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!