En fredag som inte ville som jag ville...

Vissa dagar går inte alls som man själv önskar, och denna fredag har varit en sådan dag. Då P flög till Malmö på möte imorse blev det jag som lämnade på fritids och förskola idag. Att lämna idag var jättemysigt och inga problem alls, även om morgonen började lite hackigt då vi upptäckte att kaffet var slut. Men, efter att ha lämnat Noel på förskolan och Simon på fritids stannade jag till på macken, köpte kaffe och sedan var morgonen räddad. Att solen sken på nästan blå himmel gjorde allting mycket enklare också imorse. 
 
 
(null)
foto taget med min iPhone 
 
 
 
Sedan har egentligen hela arbetsdagen också gått bra, även om det har varit intensivt och gått i ett hela tiden. Min tanke var sedan att åka direkt efter sista lektionen till Simons utvecklingssamtal kl.14.15 och jobba hemifrån denna eftermiddag med det jag inte hann med på jobbet. Dock ville inte resten av dagen som jag ville. Någonting hände på jobbet, jag blev sen till utvecklingssamtalet, och i bilen på väg till utvecklingssamtalet upptäckte jag att jag hade glömt kvar mobilen på jobbet så att jag inte kunde ringa och meddela att jag var sen. Jag avskyr att vara mamman som alltid kommer sent till utvecklingssamtal. Jag vet inte hur jag ska göra för att inte bli det? Bara lämna jobbet och de situationer som uppstår och säga "Nepp, nu åker jag. Ni får vänta till imorgon."? Visst kan jag göra det, men det känns inte bra när tårar rinner och elever är upprörda. 
 
Hursom, utvecklingssamtalet gick bra och det går jättebra för Simon i skolan. Sötnöten. Efter samtalet hämtade vi Noel på förskolan, åkte hem och åt mellanmål, och sedan var det bara för mig att åka tillbaka till jobbet för att hämta min mobil. Sedan att det tog tid att hitta mobilen (trodde att den låg i min korg som jag har med till lektionerna, men den låg i ett klassrum under katedern), och att jag när jag slutligen skulle åka hem igen inte kunde hitta bilnyckeln och fick leta efter den på jobbet - ja, fredagen ville inte riktigt som jag ville.... 
 
Vi fick ändå en mysig kväll, jag och killarna, med Nerf-krig, middag och sedan soffmys och serier på TVn. Nu är P hemma igen och det är dags att ta kvällen. Jag hoppas på en lugn skön lördag imorgon då vi bara kan vara och ta dagen som den kommer. Kaffe är inhandlat, så morgonen borde starta bra.          :) 
 
Hoppas att ni har haft en bra fredag. 
Nighty-Night! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!