Sista utvecklingssamtalet på förskolan

Idag har vi varit på allra sista utvecklingssamtalet på förskolan, P och jag. Tänk att alla tre killarna har fått gå på Vinkelboda Blå, som vi är så nöjda med, och vi har fått ha de bästa fröknarna till våra killar. Vi sade det i slutet av samtalet, vi och M (en utan Noels fröknar), att det är en era som går mot sitt slut nu och att vi har hängt ihop i nästan 8 1/2 år. Det kommer att kännas så konstigt att inte åka till dagis efter sommarlovet, utan att skjutsa alla tre killarna till skolan och fritids. Nu skrev jag dagis fast jag vet att det heter förskola och inget annat, men i så många år har vi sagt dagis, så nu skrev jag det också.  
 
Hursom så hoppas vi på en bra överlämning till förskoleklassen så småningom, och att besöken på nya skolan går bra. 2 1/2 månad har Noel kvar till sommarlov, så vi ska njuta av den sista tiden på Vinkelboda. 
 
På väg hem såg Noel att buskarna började knoppa och jag kunde inte låta bli att knäppa ett kort. Några sekunder senare såg han skräp i busken och blev knäckt. Sötnöten. På avdelning Blå är nämligen alla barnen just nu planetenriddare och hjälper vår planet, och det tycker jag är kul. Vi måste ge oss ut med arbetshandskar på och plastpåsar med för att plocka skräp som kommit fram nu när snön har smält undan. Det ska förskolan göra, så vi kommer nog att göra samma lika.        :) 
 
(null)
foto taget med min iPhone 
 
 
 
Vi avslutade dagen med att ringa och sjunga för älskade mamma / mummu som fyller år idag. En bra dag idag. 
 
Nu är det dags att ta kvällen. 
Nighty-Night! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!