Impulsbeslut - och granen är borta!

Veckan som gick tog slut alldeles för snabbt och det enda jag har hunnit med är att jobba. Nästan i alla fall. Då 6orna och 9orna har haft Nationellt prov i engelska har fokus legat på det, och sedan mina två lärarstuderande från Belgien som ska följa min klass och två andra klasser under kommande tre veckor. När jag har kommit hem om kvällarna har jag varit så trött och i princip somnat, för att sedan vakna och åka till jobbet. Gissa om det är skönt med påsklov nu!   :) 
 
Hursom, idag är det lördag och killarna har haft full koll på grävmaskinen som har jobbat utanför oss, nämligen hos grannen som har tagit ner den stora häcken mot gatan. Då det ändå var en stor grävmaskin utanför, som hade lätt för att dra upp en häck, men en man som visste vad han gjorde, och en lastbil att slänga allt ris i - kom vi på att vi ska utnyttja tillfället. Sagt och gjort, P frågade mannen med grävmaskinen om han kunde tänka sig och ta bort vår gran vid garaget och nu är den borta. Granen har vuxit sig alldeles för stor, och då den inte kommer bli mindre var det dags att ta bort den. Jag kommer nog att sakna granen till vintern då den är jättefin med ljusslinga i, och lyser upp i vintermörkret. Men, med granen borta blev det plötsligt ljust i köket och det nu känns jättebra att den är borta. Elias har sedan krattat och fyllt hålet med jord, så nu väntar vi på värmen så att vi kan så gräs. 
 
Impulsbeslutet idag i bilder. Det gick så fort, så jag hann inte med någon före-bild.     :) 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
kort tagna med min iPhone 
 
 
 
Nu väntar lite fika och om en stund är det dags för Elias och Noel att åka och klippa sig. Ikväll blir det grillat. Härligt med vårkänslor, även om det är kallt i luften. 
 
Hoppas ni har en skön lördag! 
Bye for now! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!