Utvecklingssamtal med Elias

Då har Elias och jag varit iväg på höstterminens utvecklingssamtal idag. I vanliga fall brukar vi vara med både P och jag, men då någon utav oss behövde vara hemma med Simon (och Noel) fick jag gå denna gång. 
 
Det är skönt att det går bra för Elias i skolan och att han just nu har lätt för sig. Jag funderar dock på om jag ska köpa en liten stressboll han kan ha i handen så att han kan koncentrera sig ännu mer, eller pausa med då han behöver det. Innan utvecklingssamtalet pratade Elias och jag nämligen hemma om att han lätt blir störd på lektionerna, och att han också är den som stör ibland. Kanske en stressboll kan hjälpa till att hålla honom från att prata? Helst skulle jag också vilja skicka med honom ett eller två par hörselkåpor, men jag ska försöka låta bli och inte vara för på utan se om skolan kan få till den biten. 
 
Målen inför nästa termins utvecklingssamtal blev i alla fall att fortsätta med multiplikationstabellerna, samt att börja smått med läsetal på matematiken. På svenskan vill Elias fortsätta öva på skrivstil, även om han tycker att det är jättetråkigt när han gör det. Det tråkiga är tydligen att han inte vet vilken bokstav han övar på när han övar skrivstil då han inte känner igen bokstäverna när de är snirkliga. Sötnöt, inte lätt ibland. 
 
Han hade en något så när städad skolbänk idag i alla fall, Elias. Jag smög också ner en liten lapp med en liten hälsning på i bänken, som jag brukar göra när det är utvecklingssamtal eller föräldramöten. Får se om han hittar den i bänken imorgon. 
 
 
(null)
 foto taget med min iPhone 
 
 
Medan jag har skrivit inlägget har jag faktiskt klickat hem tre slimestressbollar i olika färger, en blå, en röd och en orange. Får se vilken Elias vill ha på skolan. Sedan får Simon och Noel ha en varsin hemma. Blir bra för mig att låna ibland när jag också sitter och jobbar. 
 
Ber om ursäkt för ännu en suddig bild. Testade att förstora bilden på ett nytt sätt denna gång, men det hjälpte heller inte. Om jag inte får till det snart måste jag kanske köpa mig en ny iPhone? Hmmm... det kanske är det som blir lösningen....           ;) 
 
Nu dags att planera klart morgondagen, sedan sova. 
Nighty-Night! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!