En kräkig historia......

Vinterkräksjukan, fy så jag avskyr dig.... 
(För er som inte alls vill läsa är det helt ok att hoppa över detta inlägg.) 
 
Då Noel var ok igår, inte sitt vanliga jag, men ok och åt ungefär som han brukar, så hoppades vi på att han var på bättringsväg. Inatt vaknade han av att han behövde kissa, och där i samma veva sade han att han mådde illa igen. Älskade stackars sötnöten. Vi satt en liten stund på toaletten med kräkhinken i famnen, sedan ville han gå och lägga sig i sin säng då han var så trött, så jag plockade undan matta och saccosäck i hans kryp in och ställde in kräkhinken bredvid sängen. Det är aldrig en höjdare att börja ha koll på magsjuka/vinterkräksjuka mitt i natten. Hursom, jag satt och höll koll på Noel en stund medan han sov, men blev sedan själv så trött och gick och lade mig. Jag brukar vakna till så snart någon gnyr i sömnen, så jag tänkte att jag kommer att hinna hjälpa honom något om han blir dålig inatt. Efter två timmar vaknade jag av att Noel kräktes. Duktiga duktiga Noel. Där satt han på sin sängkant med hinken i famnen och kräktes i den! Älskade sötnöt. 
 
Nu har Noel inte kräkts något mer och även fått behålla vatten och gröt som han har fått i sig. Jag hoppas han är klar med sitt nu. (Just nu ligger han och sover.) Istället är det nu Simons tur. Simon kräktes för en timma sedan och vi räknar med en kräk-dag idag, sedan kommer han nog vila imorgon, för att ta sin andra omgång på tidag. Stackarn. 
 
foto taget med min iPhone 
 
 
 
Nu försöker jag komma på bästa lösningen inför veckan. Det är gånger som dessa det är extra tungt att ha fem killar hemma. Ska vi få slut på detta elände så måste alla killar hålla sig hemma från skolan tills vinterkräksjukan hos oss är över. Det skulle jag önska att andra familjer gjorde för sin omgivning. Jag tror att det är vinterkräksjukan då den återkommer. Förra året var det samma sak, bara det att då återkom den efter fem dagar ungefär. (Med 'vanlig' magsjuka, skolplikt och den sjuke isolerad, då resonerar jag lite lite annorlunda - men inte med vinterkräksjukan som är så smittsam.) Helst hade jag sett att de friska killarna nästa vecka kunde få hänga på lekparken eller i skogen och leka fram tills lunch, och sedan göra samma sak efter lunch i några timmar varje dag nästa vecka. Så länge killarna inte är inomhus, inte är nära sjuklingarna, så har vi en liten minimal chans att lyckas bryta smittspridningen. Dessutom behöver killarna aktiveras, annars klättrar de på väggarna om de bara ska vara hemma en hel vecka utan att kunna göra något. Frågan är bara vem som vill hoppa in och ha killkoll? Det är inte många som gärna närmar sig en familj som har vinterkräksjukan i huset.... Som sagt, jag ska fortsätta klura på den nöten.... 
 
Så, vi fortsätter hålla oss i karantän här. Det blir inte roligare än så, tyvärr. Just nu sover som sagt var Noel, och Simon tittar på TV. Elias, som hittills har lyckats hålla sig ifrån sina småbröder, är med sin pappa en sväng till jobbet. Jag, ja jag passar på att skriva av mig och ska återgå till soffan där jag annars sitter mellan Simon och Noel. Det är så vår dag kommer att se ut. 
 
Hoppas att ni håller er friska och slipper detta elände! Detta är ingenting jag önskar någon! 
Bye! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fy! Så förbannat trist är det när inte folk kan respektera 48 timmar. Jag försöker oxå hålla hela familjen hemma när det bryter ut.. håller med om att det blir tokigt för den som går i skolan men han kan ju lika gärna ta med den till sin klass. Krya på er! Hoppas du och P slipper skiten iaf! Kram

2017-01-22 @ 13:28:11
Postat av: Anonym

Krya på er och hoppas att ni som är friska klarar er. Håller tummar att jag klarar mig då det finns fall på mitt jobb. Susanne

2017-01-22 @ 20:45:09

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!