Sådant man bara läser om...

Dagen idag har varit den jobbigaste dagen jag någonsin har varit med om på jobbet. Någonting har hänt, något som jag aldrig vill ska hända någon annan. Det är så ofattbart, det som har hänt, men ändå ska vi acceptera och ta in det. Jag har idag gråtit tillsammans med mina kollegor och tillsammans med mina elever. Igår förlorade vi en så snäll elev, mina elever förlorade en så omtyckt klasskamrat, och kompisarna förlorade en vän som stod dem väldigt väldigt nära och som betydde nästan allt. Varför då?!? Frågorna är så många och ovissheten är jättejobbig. Hur går man vidare? Idag har klassen fått en dag tillsammans för att bara vara, för att tända ljus, att prata, att minnas, att sakna. Jag har flera gånger tittat ut över klassen idag och börjat gråta, inte endast för att vi förlorat någon, utan för att alla i klassen är så fina. De finns där för varandra, håller om varandra, är så fantastiska och står enade i sorgen. De förtjänar inte det som har hänt. Ingen förtjänar något sådant här. 

 

Jag förstod igår att jag snart kommer att se hans bild i tidningen. Lika väl som jag förstod det, lika oförberedd var jag ändå idag när den dök upp. Det känns overkligt, för detta är sådant man bara läser om i tidningen, något som händer långt bort, något som händer andra. Trodde jag.... 

 

foto taget med min iPhone 
 
 
 
Nu ska jag bara gå och sova. Huvudet har dunkat hela dagen och krafterna tog slut när sista eleven lämnade skolan vid tre. Tills på måndag måste jag ha samlat nya krafter. På måndag ska vardagen fortsätta, men en bänk kommer att stå tom.... 
 
Ta hand om er. 
NightyNight. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej men herregud! Läste om det där ju. Stor kram till dig ❤❤

2017-02-11 @ 07:53:11
Postat av: Johanna

Glömde skriva mitt namn också för jag blev så ledsen ❤

2017-02-11 @ 07:53:53
Postat av: Susanne

finner inga ord känns bara så fel att något sådant kan hända och varför. All styrka till dig

2017-02-11 @ 12:44:59

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!