Vintersöndag

Fina vinterdagar som det har varit idag är det skönt att leka ute. Idag har både Elias och Simon lekt ute på snöhögen på ängen med grannkillarna, medan Noel och jag har åkt snow-racer (med andra ord, Noel har åkt och jag har dragit runt på honom) och lekt i snön. Verkligen jätteskönt. Idag var det dessutom lagom kallt, bara några få minusgrader, vilket var underbart. Är så glad att killarna tycker om att vara ute och leka. Jag vet att jag säger det ofta, men när de mörka tråkiga dagarna kommer och man sitter inne är det skönt att ha fått vara ute i friska luften.  
 
En glad och nöjd Noel idag: 
 
 
 
foton tagna med min iPhone



Övernattningen gick för övrigt bra, förutom att det tog killarna 2 1/2-timma att komma till ro och somna. Jag hade räknat med att det skulle tisslas och tasslas en del, och att det skulle ta tid innan killarna somnade, men inte 2 1/2-timma. Dessutom vaknade Elias redan innan kl.07 och väckte M, så gissa om vi har haft en trött Elias här idag. Ikväll var det även dags för simträning igen och kombinationen trött Elias och kallt vatten (för, det är mycket kallare vatten i stora simbassängen än i simskolebassängen) fungerade inte alls och vi åkte hem utan att Elias simmade någonting alls. 
 
Jag fick för övrigt ett spännande samtal idag och spännande möten väntar nästa vecka. Imorgon kommer målaren som är sist ut i rusten på övervåningen, och vi hoppas att han hinner färdigt med sitt som vi har planerat de kommande dagarna. Imorgon eftermiddag ska P och jag på möte, och killarna ska hänga med farmor i en timma. På tisdag är det nog sedan dags att åka in och köpa nya sängar, sänglådor, byråer, stor härlig fluffig matta och saccosäckar till killarna, så att vi kan inreda rummet mot slutet av veckan. På torsdag väntar nytt spännande möte och till helgen är det inflyttningsdags. Så spännande!        :) 
  
Nu är killarnas kläder framlagda tills imorgonbitti, matlådor förberedda, disken undanplockad, lektioner planerade, rättningen rättad, och det dags att krypa ner och ta kvällen. Inatt är det dags för mig att sova i vår nya säng för första gången. Spännande! Hoppas på att få sova gott inatt och ta igen lite sömn igen. 
 
Hoppas att ni har haft en bra helg! 
Nighty-Night! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!