VAB-dagar....

Våra dagar här hemma går i ett och vi lägger pussel nästan varje dag, P och jag, för att få vardagen att gå ihop. Vi har varvat vardagar med skola/förskola och jobb, med feber och förkylningar, med öroninflammation, och nu åter vinterkräksjukan. (Vi tror att det är vinterkräksjukan igen då Noel kräktes under söndagen, sedan var kräkfri i 36timmar för att börja kräkas tidigt imorse igen.) Vi som hade sett fram emot att tillbringa veckan med killarnas faster K, kusiner samt J, som är här och hälsar på på deras sportlov. Men nej, kusinhäng får det bli en annan gång. Nu önskar önskar önskar jag att vi andra inte åker på vinterkräksjukan utan klarar oss, fy så jobbigt och hemskt det är. 
 
Några dagar under de senaste veckorna, för att få allting att gå ihop, har Elias fått följa med antingen mig eller P till jobbet, vilket faktiskt har varit lite mysigt. En förmiddag satt han vakt tillsammans med mig medan mina 6or skrev Nationellt prov, och en annan förmiddag följde han med på en svensklektion med min klass, och vi blev bjudna på en jättegod morotskaka som två elever hade gjort på hemkunskapen. (Jag som brukar ha jättesvårt för att smaka det eleverna bakar/tillagar vågade testa och det var verkligen jättegott.) Sedan har vi hängt här hemma och bara varit.        :) 
 
Våra VAB-dagar i bilder: 
 
 
 
 
foto taget med min iPhone
 
 
Om bara Noel återhämtar sig lite ska vi efter lunch vid tillfälle ta oss ut på promenad så att vi får lite frisk luft. Elias och Simon är ute nu i skrivandets stund. Just nu har Noel även lite feber, så stackars liten kommer att få sova så mycket han behöver. Jag, jag ska på något sätt även försöka hinna med tvätten med lakan, handdukar och kläder som har samlats på hög då Noel inte förvarnar när han behöver kräkas. Behöver jag säga att jag längtar till våren och friska tider nu!? 
 
Hoppas ni mår bra och får vara friska! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!