Söndag med lek och killar på hylla

Det är söndagkväll och den här helgen har verkligen svischat iväg. Igår kom jag äntligen ut på en PW och det var jätteskönt att vara ute och röra på sig. Efter halva sträckan träffade jag på Elias kompis G med föräldrar som också var ute på en runda och jag konstaterade, när vi som hastigast stannade till och pratade, att jag måste börja röra på mig på allvar då jag inte orkar hänga med killarna och tjejerna på fotbollsträningen. Inte lätt alltid, men skam den som ger sig.       ;)
 
Idag, söndag, har vi varit hemma och donat. Elias och Simon har lekt nästintill hela dagen med kompisen E och det är så kul att de kommer så bra överens. E var här över lunchen, och på eftermiddagen följde Elias med E över till honom och så lekte de där. Det känns stort att de kan gå över till varandra bara sådär. Lite kul är även att en av Elias kompisar på förskolan, som han även kommer att gå i samma klass med när han börjar för-ettan, flyttar in bredvid kompisen E och även han har varit med och lekt en stund på eftermiddagen. Innan middag hann Elias och Simon även leka med granntjejen M som kom över, så det har varit fullt hus idag. 
 
Förutom en massa lek så har P och jag faktiskt fått små bra saker gjorda idag. Jag har städat och röjt i killarnas sovrum, det var alldels för länge sedan sist men nu så. P har lagat vår säng, och nu äntligen kan vi sova med en rak madrass. (Den har lutat nedåt på Ps sida i flera år och vi har aldrig tagit tag och lagat den förrän idag.) Elias och P har gått runt med trimmern och snyggat till, medan jag har plockat med tvätt och annat. Sedan har vi ersatt hyllan med alla nycklar i hallen med en hatthylla istället, och genast känns det mycket bättre med ordning på jackor och regnkläder. Noel och Simon fick provsitta hatthyllan, och de gjorde det med skräckblandad förtjusning. Det finaste man har sätter man på hyllan. Eller, hur var det?       ;)
 
Ibland kan jag få en bild av hur killarna kommer att se ut i framtiden, när de blir tonåringar. Detta kort på Simon är ett sådant. Fina Simon: 

 
bild via Instagram - iamisvarld

 
Nu ska bara några dokument skrivas innan jag också får krypa ner i sängen och ta kvällen. Killarna sover sedan ett tag tillbaka, och jag längtar tills jag också får krypa ner. 
 
Hoppas ni har haft en bra helg! 
Nighty-Night! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!