Välkommen mars!

Mars-månad är här. Så härligt! Även om det har varit molnigt lite då och då har solen de senaste dagarna ändå tittat fram och snön har börjat smälta undan ordentligt nu. Idag har det varit runt +7grader, och när jag hämtade killarna på förskolan var de ute och lekte. (Eller, Elias och Simon lekte, Noel hade somnat i vagnen då han vaknade redan innan kl.6 imorse och sedan sov lunch redan klockan tio. Så, han somnade om igen på eftermiddagen.) Hursom, vi längtar efter våren nu och då sportlovet är slut och vardagen igång igen får våren gärna komma på en gång. 
 
På jobbet har jag idag, som ombud för Lärarförbundet, varit iväg på löneförhandlingar vilket var riktigt kul och intressant. Nu gjorde inte jag så mycket under förhandlingarna då jag inte har hunnit gå någon utbildning än, men jag ser verkligen fram emot att sätta mig in i lagar, bestämmelser, rättigheter, skyldigheter och möjligheter så smått. På torsdagkväll är det årsmöte inne på Filmstaden och jag ska se om jag kan ta mig iväg då.

Annars har Elias idag lekt med granntjejen M efter att han kom hem från förskolan, och de tog båda på sig sina inlines för att åka på uppfarten igen. Simon, han har busat runt med Noel, som i sin tur har tjutit av skratt. P är i Polen på möten och första kvällen här hemma utan pappa har med andra ord flutit på bra. Så pass bra så att Elias och Simon var i säng till klockan sju.  
 
Nu ska jag bara försöka lägga den här allt för pigga lille killen. Inte helt optimalt att sova på eftermiddagen... 
 
foto taget med min iPhone


 
Nighty-Night! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!