I karantän igen.....

Det är en trött liten Noel vi har här idag. Men, ännu tröttare mamma. Dock har Noel, lyckosten, fått sova lunch länge och skönt i friska luften idag vilket inte mamman har fått göra - så jag tycker nog att det är lite orättvist ändå. Nu är frågan om det är magsjukan vi har fått hem, eller om det bara var Noel som åt någonting olämpligt igår. (Vill ni inte läsa ingående om vår natt så hoppa över nästa stycke.)
 
 
 
 
Inatt vaknade jag nästan på pricken klockan 01.00 av att Noel kräktes i sin säng. Jag hann plocka upp honom, springa fram till toalettdörren innan det var dags igen, och sedan var det städ och tvätt av Noel, ombyte och väntan som gällde. Behöver jag säga att jag var lite lätt trött där mitt i natten och funderade på varför jag inte kunde skölja ur shampoot ur Noels hår när jag duschade av honom, tills jag upptäckte att jag tagit BubbelBad-flaskan och inte shampoo-flaskan att tvätta med. Suck. Hursom, både Elias och Simon brukar kräkas varje halvtimma, plus minus några minuter, när de är magsjuka, och det räknade jag med att Noel skulle göra i natt han också. Nu kräktes han visserligen runt halv två-tiden, och det berodde på att han absolut ville amma och jag lät honom göra det mot bättre vetande. Efter att ha städat och tvättat igen somnade vi till slut om fram till fem, då Noel åter ammade och kräktes. Tillslut fick Noel skrika sig trött då jag inte ville amma honom, och vi somnade om fram till sju. Sedan dess har han ammat, ätit lätt frukost, lunch, mellanmål och fika och fått behålla allt. Kan magsjukan vara så mild? Eller, kan det ha varit någonting han åt? Hur vet man? Om han inte hade ammat inatt hade han heller kanske ej kräkts fler gånger än en? Jag har som vanligt varit nojig idag och känt mig lätt illamående, och det underlättade inte att Noel kräktes smått på mig inatt. 
 
Så, för att komma ifrån husets fyra väggar tog vi vår första cykeltur till lekparken i förmiddags, vilket var jätteskönt trots att det blåser bra idag. Vart tog solen och den fina vårdagen, som de har lovat skulle dyka upp idag, vägen? Killarna var i alla fall nöjda med att få cykla och leka på lekparken, och det är det viktigaste. 
 
 
 
 
Elias kompis E som bor ett stenkast ifrån oss kom också till lekparken med sin mamma S och småbröder och sedan har Elias och E lekt tillsammans idag - men ute. Vi sitter annars i karantän, som vanligt. Imorgon blir vi också hemma då vi inte vill riskera att smitta någon, och jag hoppas hoppas nu att det inte är magsjuka och att jag klarar mig. 
 
Hoppas ni har haft en bra söndag och att ni hunnit se solen lite! 
Bye! 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Irmas magsjuka som hon hade för två veckor sen var precis så, hon kräktes två gånger nästan direkt efter varandra på natten och sen åt hon nästan som vanligt igen på morgonen. Men hon var väldigt slö..

Sen tog det juh över fyra dygn innan Rickard började kräkas, jag och Dante klarade oss.

Svar: Åh, var det så för Irma!? Ja, jag tänkte faktiskt på dig. Att det kan gå flera dagar innan nästa person börjar kräkas. Här har Noel och Simon legat och brottats i soffan denna morgon, så risk för att någon mer åker på magsjukan finns...
Hoppas ni får hålla er friska nu!
kram
Ami

2015-03-09 @ 06:06:08

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!