En söndag med poolhäng och en massa massa tvätt.....

Medan killarna har haft en söndag vid poolen har denna mamman idag tvättat och sorterat tvätt som aldrig förr. Jag är fånig på det sättet, men våra kläder som vi tar med oss när vi ska iväg på semester vill jag ska vara rena (såklart) och det innebär då att om de används en eller två dagar innan avfärd så måste jag tvätta de sista maskinerna dagen/kvällen innan. Sedan vill jag så klart att det ska finnas rena kläder när vi kommer hem från semestern så att jag slipper knäppa på en maskin med tvätt det första jag gör när vi kommer hem, vilket innebär att det måste tvättas. Det är inte det att vi inte har kläder, men vi har favoritplagg, så tvättat har jag gjort och näst sista maskinen är igång nu. 
 
Trots att det stundtals har varit mörka moln på himlen har det annars idag varit en jätteskön dag. Elias har haft sin kompis G här, samt kompisen E, och det har varit full fart i poolen hela tiden. (Jag var lite orolig för hur det skulle gå för Elias med två kompisar här, men det gick alldeles utmärkt.) När det var dags för middag bestämde killarna sig för att äta middag ute. Sötnötterna. Kunde åter inte låta bli att knäppa ett kort....         :)
 
 
bild via Instagram - iamisvarld 


 
Vi avslutade denna söndagskväll med bad tillsammans med killarnas faster K och kusinerna J och L som kom förbi. Så skönt att åter ta ett kvällsdopp i varm pool, även om vi idag 'bara' hade 34grader varmt. P och jag har bestämt oss för att köpa med oss en pool upp till stugan så att vi kan bada varmt där uppe också i väntan på att badtunnan ska hitta sin plats. Vardagslyx delux.  
 
Imorgon far vi upp till stugan och jag ser fram emot att träffa alla P's kusiner, killarnas kusiner, tremänningar och hela tjocka släkten. Det enda som oroar mig är att det tydligen ska vara jättemycket, verkligen jättemycket, mygg denna sommar och vi får se om vi måste hålla oss inomhus en del. (Tänker främst på Noel som inte kan vifta bort mygg och då lätt blir myggbiten stackarn. Och, Simon också för den delen.) Men, vi får se. Det viktiga är att vi kommer iväg och får träffa alla. Och, får åka fyrhjuling. Som killarna har längtat.        :) 
 
Nighty-Night! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!