Hej, mitt.....

Hej, mitt vinterland! Nu är du här - igen..... 
 
Det har snöat ordentligt ute idag. Och, det snöar fortfarande. Jag har varit ute några vändor och borstat av yttertrappan, och varje gång jag har kommit ut har det snöat ett nytt lager. Hade det inte varit för att Elias har varit ute och lekt i omgångar idag så hade jag nog struntat i att skotta, men det är skönt att slippa en allt för stor snöhög i hallen varje gång han varit ute. Noel älskar att sätta sig i hallen och leka med skorna och den snö som kommer in, medan jag är mindre förtjust i det. Även P har varit ute och skottat uppfarten idag, men nu ligger där ett nytt fint snötäcke så det blir till att skotta imorgon igen. 
 
Roligast idag är att Elias har lekt hela eftermiddagen med E som bor ett hus bort på parallellgatan. (Även Simon har varit med och lekt med killarna stundtals.) E har varit här och lekt en gång tidigare, och Elias och han kommer jättebra överens vilket är så kul och bra. Det vore så härligt om de fortsätter att leka tillsammans då de så lätt kan gå över till varandra, de behöver endast korsa vår gata och sedan går de över gräsängen på andra sidan gatan till E's hus, så bra och smidigt. Att de bor så nära innebär även att killarna kan leka på eftermiddagarna/kvällarna efter förskolan/skolan utan att vi behöver skjutsa någonstans. Jag ser dessutom fram emot våren då vi kan vara ute och leka mer då alla killarna är jämnåriga; Elias och E är jämnåriga, Simon och E's lillebror A, samt Noel och E's lillebror O. Perfekt!       :)  
 
Lek ute i snön idag: 


foton tagna med min iPhone


Nu är det soffa och film som gäller. 
Hoppas ni har haft en bra lördag! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!