Eftermiddagsaktivitet - IKEA

I och med att det fortsatte regna, och då jag (trodde jag) hade tid på Synsam klockan tre, for vi i eftermiddags in till stan för att sysselsätta oss, jag och småkillarna. För att låta Elias leka av sig, Simon sysselsätta sig också lite, samt då jag behövde köpa vita enkla kaffekoppar samt barnbestick upp till stugan, for vi till IKEA och det blev en hit som det nästan alltid blir. Medan Elias lekte i lekrummet gick Simon runt på barnavdelningen och provade leksaker, och speciellt fastnade han vid spisen som jag nästan var på väg att köpa med hem då jag såg hur kul han hade det. Men, vi har en enkel MICKI-spis redan, så den får räcka. När det var dags att åka hem var vi nöjda alla tre, och hela dagen har faktiskt varit bra. Vi hann till och med springa in på Panduro och köpa två svarta glas- och porslinspennor så att småkillarna kan pimpa kaffekopparna nästa regniga dag som kommer.       :)     

En nöjd Simon testade leksaker och lagade mat idag:  

 

foton tagna med min iPhone 

 

 

 

Att jag totalt missade skriva upp ny korrekt tid igår när jag ringde Synsam vet jag inte hur det gick till. Jag fick välja mellan en tid idag kl.tre, men på en annan butik nere på stan, eller tid nästa ons kl.tre på Synsam på Nian, och tänkte då att det är lika bra att få allting avklarat och tog dagens tid. Trodde som sagt jag, och åkte till den andra butiken nere på stan idag med småkillarna i släptåg. Men, jag är tydligen inbokad på Synsam på Nian nästa onsdag, och får göra ett nytt försök då istället. Gäller att komma ihåg det bara och vara hemma då. Klantigt att missa på tid och behöva stressa i onödan. Men, vi ställde om siktet snabbt och besöket på IKEA blev som sagt mycket bra.      :) 

 

Nu är det dags att ta natten. Sov gott! 

Nighty-Night! 

 


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!