En första arbetsdag

Det är en trött ami som här ikväll har försökt orka med vardagsrutinerna (Tack, gubben för att du har orkat när jag inte gjorde det!), tvätt och morgondagens förberedelser. Jag måste ha varit ordentligt stressad inför första arbetsdagen då det känns som att all spänning har släppt och i och med det har jag fått ordentlig huvudvärk och ont i axlarna. Fy, så ont jag har. 
 
På väg in till jobbet imorse fick jag en klump i magen lagom till jag kom in till Gävle och hade tio minuters bilfärd kvar. Jag har tyckt, och tycker nog fortfarande, att det inte gör så mycket att jag inte vet vad jag ska göra för någonting denna vårtermin, men samtidigt går det emot hela mitt sätt att vara då jag brukar ha hela vårterminen grovplanerad samt ha en idé om vad jag ska göra den första veckan i januari. Riktigt konstigt kändes det att sitta på AP-mötet och inte ha en kalender att fylla viktiga datum och tider i. Det har jag totalt glömt bort att skaffa. (Nej, inte riktigt sant. Jag har letat efter en lärarkalender med de är slut och därefter har jag glömt bort att skaffa en vanlig kalender.) Sedan upptäckte jag att jag glömt ta på mig klockan imorse, vilket också var orutinerat då jag behöver ha en klocka för att ha koll på lektionens start och slut. Ganska snabbt upptäckte jag också att jag totalt glömt bort var alla klassrum ligger och virrat runt i korridorerna, och jag vet inte hur många gånger jag knackat på hos en kollega för att fråga vart jag ska gå. Stackars kollegor. Hursom, efter att ha haft ett möte med chefen och en kollega i förmiddags vet jag lite lite mer om våren, men har fortfarande inget schema och kan inte riktigt än planera. Vilket i och för sig är bra då jag lär mig att ta dagen som den kommer. Och, det har jag gjort idag då jag hoppade in för en annan kollega, och så får vi se vad morgondagen för med sig. 
 
Ett litet steg i riktning mot ett lite mer organiserat liv på jobbet var när jag på ICA Maxi efter jobbet passade på att köpa en kalender. Den ska jag flytta in i imorgon på jobbet. Nu blir det inget mer jobb denna kväll utan massagefåtöljen en stund, sedan lite bär och grädde som liten belöning efter första arbetsdagen, och sedan mys med P och sova. 
 

foto taget med min iPhone 

 
 
 
Bye Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!