Till frisören...

Efter förskola och jobb var Elias och jag iväg till frisören idag precis som planerat. Och, så duktig han var Elias när han satt där i stolen. Nu var Elias trött efter en dag på förskolan och höll vid en tidpunkt på att somna i stolen, men annars satt han där still och tyst hela tiden medan frisören klippte hans hår. När han sedan fått färg i sitt nyklippta hår var det en väldigt nöjd kille som åkte hem tillsammans med farmor och Simon medan jag stannade kvar för att få mitt hår färdigfixat. 

 

foton tagna med min iPhone 

 

 

 

Tyvärr måste jag nog säga att det var sista gången vi åkte till just den frisören då jag varit där (endast) två gånger och varit missnöjd båda gångerna. Visserligen nöjd då jag fått min utväxt åtgärdad, men missnöjd då det ändå har varit en centimeters utväxt kvar och inte riktigt sett ut som jag hoppats. Tyvärr. Redan när min frisör penslade på blondering i håret frågade jag om det verkligen blir blonderat ända in till hårbotten, och trots ett ja-kande svar hade jag en oroskänsla i magen. Den känslan blev bara starkare när hon tvättade ur håret och klippte topparna, och väl hemma är jag inte nöjd. 950:- för någonting som inte känns helt hundra känns inte bra. Efter frisören åkte jag förbi Madde med -e för att höra vad hon tyckte om resultatet och hon höll faktiskt med, vilket även P gör. Dessutom tycker både P och jag att Elias hår klipptes alldeles för kort trots att jag sade att han bara skulle klippas lite då han ska ha lite långt busigt hår. Lite Emil i Lönneberga-busigt hår, men lite kortare. Eller, snarare som MioMinMio-hår. Så nej, dit återvänder vi inte några fler gånger. Nästa gång jag ska hälsa på mina föräldrar ska jag se till att ringa till min gamla frisör som jag gått hos alltid annars och boka tid hos henne så att det blir ordning på saker och ting. Ibland är det faktiskt bättre som det var förr...... 

 

Bye! 

 


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!