Packa liten dagisväska

Igår kväll slocknade jag i soffan redan klockan halv nio, jag kunde inte hålla mig vaken hur jag än försökte. Imorse var det dock ganska lätt att hoppa upp vid halv sju-tiden, och jag verkligen hoppade upp då jag kom på att jag aldrig slängde in småkillarnas kläder i tumlaren igår kväll och att Elias behöver ha med sig sin fleecetröja till dagis idag. Väl uppe, efter turen ner till tvättstugan, var det lika bra att knäppa på en kanna vatten till kaffet och sedan hoppa in duschen. 
 
Så, nu ska dagisväskan packas, med regnkläder och fleecetröja, och idag tar jag på mig att dubbelkolla innehållet. Igår sade jag åt Elias att packa dagisväskan och lägga i galonisar och regnjacka då de låg nedpackade i väskan vi hade haft med till Göteborg. Elias är duktig på att packa, så han gjorde som jag sade. När jag senare under dagen igår packade upp våra väskor upptäckte jag att Elias galonisar fortfarande låg i min väska, men att Simons galonisar saknades. Tur att det var så fint väder som det var igår och att galonisar aldrig behövdes, för Elias hade blivit lite smått besvärad över att hitta små galonisar i sin väska och att inte på något sätt kunna få på sig dem.    ;)
 
Om en stund ska Elias få åka till dagis och Simon och jag ska åka in till ICA Maxi och handla mat. Jag ska köpa hem Smetana (ett bättre alternativ till Creme fraiche tycker jag) då matbutikerna här inte alltid har det hemma. Vår räkröra som vi åt till laxen igår var jättegod, men alldeles för rinnig för min smak, så nästa gång ska jag göra den på Smetana istället. 
 
Hoppas ni får en bra tisdag! 
Bye for now! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!