Förkylda igen

Det har varit en orolig natt här med två förkylda småkillar. Simon har vaknat lite då och då mest för att han har sovit oroligt. Elias har haft feber och vaknat till gråtandes, drömt mardrömmar, gnisslat tänder (vilket störde mig mest), yrat en del, och även väckt lillebror nästan varje gång. Gubbsingen och jag har haft koll på varsin liten kille, och fått sömn därefter. När Simon vaknade klockan fem (!) var jag inte alls iform att gå upp och jag är tacksam för att gubbsingen orkade. Jag känner idag av halsont samt att näsan smått börjar rinna, så jag är nog också på väg att bli förkyld. Det känns som att förkylningarna avlöser varandra hela tiden här hemma, det hade varit skönt att få vara friska ett tag nu. Men, hellre förkylda och sjuka nu och så blir vi friska till nästa helg och veckan därpå då gubbsingen och Simon fyller år.

Så, denna lördag är vi hemma och donar. Igen. I och för sig behöver vi det, och idag ska vi nog försöka fixa till det sista på staketet som gick sönder när det stormade som värst efter jul och nyår. Jo, så ska nog försöka lägga in en beställning på mörkläggningsgardiner till sovrummen uppe så att vi kan försöka lura Simon att sova i alla fall en timma längre om morgnarna. Klockan fem var inte ens roligt.

Ha en skön lördag!
Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!