En morgon med studs

Denna morgon vaknade jag till svaga duns nere. Med en ledig dag mitt i veckan fick jag lite oväntat sovmorgon, vilket jag tacksamt tog emot, och gubbsingen hade gått ner med Simon och Elias. När jag kom ner flög en av Elias studsbollar, som han fick igår, lite varstans i vardagsrummet och köket. Att leka med studsbollarna är riktigt kul tycker alla tre killarna, och det var det de ägnade del av morgonen åt (tills de inte hittade någon av studsbollarna längre). Nu var det inte min tanke att studsbollarna ska lekas med inne utan på altanen eller uppfarten, när jag köpte dem till Elias igår, men Elias gillar att studsa med dem och då vi inte har någonting av värde som kan gå sönder så får han göra det. I alla fall för tillfället. Simon sitter ofta på golvet och snurrar runt efter studsbollarna som flyger runt honom och tycker att det är jättekul. Tills han får en boll i huvudet vill säga, då är det inte alls kul att leka längre.

Vi kom på att det här med studsbollar faktiskt är lite utvecklande också för Elias. Att fånga en studsboll som kommer emot en är inte alls lätt, och det tränar Elias omedvetet på när man leker med honom. Det blir lite så att han lär sig bedömma fart, höjd samt sin egen reaktionsförmåga. Sedan frågade vi Elias om han kunde kasta upp studsbollen bara lite lite upp i luften och fånga den när den var på väg ner, och även detta är någonting som han så småningom kommer att lära sig om han fortsätter leka. Men, att kasta upp studsbollen lite lite var inte så kul och istället kastade han upp studsbollen i taket som givetvis var mycket roligare. Där någonstans studsade till slut även den andra studsbollen iväg och försvann till Elias besvikelse.    :)

Nu lite förmiddagskaffe och planering av dagen.
Ha en skön Kristi Himmelsfärdsdag!
Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!