Ett nytt år

Då är det ett nytt år, söndagen den 1januari 2012. Jag har alltid svårt att greppa att ett nytt år har börjat och det brukar sjunka in i mig när jobbet sätter igång, en ny terminsplanering ska göras, eleverna träffas igen och är smått pratglada, och jag hela tiden måste tänka på vilket datum jag skriver på diverse dokument etc. Nu när jag är mammaledig har jag inte alls lika stor koll på saker och ting, dagarna flyter ihop, och inte behöver jag skriva dagen datum varje dag heller. Men, den 1/1-2012 är det.

Igår kväll gick vi som sagt ut och sköt lite fyrverkerier och Elias tyckte att det var fantastiskt roligt. Han småskrattade av iver när han stod och väntade, sedan tittade han storögt på de fina fyrverkerierna, och när det var slut skrattade han igen. Även Simon hängde med ut och han tittade han med, men undrade säkert vad det var som pågick. Eftersom det var nyårsafton och en speciell kväll fick Elias sedan vara uppe en stund och somnade sedan i min famn i soffan. Lite mysigt. Innan det hann han moffa i sig en hel del HotCrackers och chilinötter, och kom med jämna mellanrum lite flämtande och bad om att få vatten.   :) 
 
Jag tror lite grand att hur man spenderar nyårsafton kommer att spegla det nya året. Låter kanske dumt, men jag har fått för mig det. (Jag är en person som håller väldigt hårt på traditioner, och jag vet inte om det är därifrån min konstiga tanke kommer.) Om man spenderar nyårsafton tillsammans med sin familj, sina vänner eller nära och kära kommer man under kommande år lite enklare fortsätta hålla fast vid dem man tillbringar årets sista kväll med. Om man väljer bort någon, om man väljer att fira på olika håll, är det enklare att man under det kommande året inte prioriterar små tillfällen då man skulle ha setts eftersom man redan har gjort det en gång tidigare. Typ. Ojoj, så svårt det var att förklara, och givetvis förstår jag att det finns tillfällen när man inte kan fira nyår ihop och så. Men, det jag skulle komma fram till är att då jag håller så hårt på traditioner och hoppas, så tillbringade hela vår familj kvällen ihop igår och vid tolvslaget skålade gubbsingen och jag in det nya året. Jag hoppas det blir fler mysiga kvällar framöver.   :) 

Nu är det snart lunch och jag har inte alls vaknat till än utan känner mig halvt-om-halvt borta. Elias och Simon har sovit väldigt oroligt inatt och på sex timmar har jag i alla fall sju gånger vaknat för att gå och lägga mig i Elias säng, för att ta mig tillbaka till min säng, för att amma Simon, för att rapa Simon, eller för att flytta på mig då Elias har krypit upp i vår säng. Jag har ont i kroppen då jag legat konstigt och smått ont i huvudet, så nu är det flera koppar kaffe och en alvedon som gäller. Jag är tacksam för att jag fick lite sovmorgon imorse då jag en period varje morgon gått upp med småkillarna. Nepp, nu kaffe och alvedon.

God Fortsättning på er!
Bye!


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!