Dåligt humör - glatt humör

Måndag. Ny vecka. Jag skulle så gärna önska att jag var pigg och med glädje hälsade denna måndag välkommen, men nej. Natten har varit jättetung då Simon knappt åt någonting på hela dagen igår och givetvis då har sovit jätteoroligt, och morgonen (trots att jag faktiskt fick försöka sova mellan 6.30-7.30 då gubbsingen gick ner med småkillarna) har bestått av högljudda småkillar vilket gjort att det inte blev mycket sömn ändå. Jag undrar hur man som förälder ska lyckas ställa om från dåligt humör till glatt efter sådana här nätter, eller andra incidenter som kan inträffa? Eller, är det bara jag som är på dåligt humör och alla andra mammor och pappor jämt är glada? Jag besitter inte förmågan att växla om direkt, tyvärr, och det tar en liten stund där jag går och muttrar för mig själv innan jag blir glad. Hur ska man göra?????

Hursom, snart ska Elias iväg till dagis och det blir bra så att han dels får leka, men även slipper sin muttrande mamma en stund. Simon och jag blir hemma och jag ska nog antagligen räkna med att Simon kanske vill sova mer under dagen, och kanske sova på mamma, så jag har inga planer än att bara ta det lugnt. Ute snöar det, så det blir mys i soffan. Kanske lite bok. Vi får se.

Hoppas ni får en bra måndag och kör försiktigt ute på vägarna!!! 
Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!