Morgon med tandläkarbesök

Denna onsdagmorgon började med tandläkarbesök för min del. Jag tycker det är en liten trygghet att komma iväg med 18månaders mellanrum, istället för 24månader, och precis som förra gången var allting bra. Som vanligt tyckte tandläkaren att jag ska använda mer tandtråd, det är verkligen någonting som jag nästan aldrig använder, så jag borde göra ett försök.   

När jag ändå var hos tandläkaren passade jag på att fråga om barn som gnisslar tänder och fick svaret att så länge de inte har besvär av det så gör man ingenting. (Har frågat förut men frågade igen ifall ny forskning har visat annat.) Vanligt är att tandgnisslandet växer bort med åren, men om det fortsätter samt blir värre ska man följa upp det. Så, nu kan vi bara gilla läget och lyssna till det på nätterna här hemma. Jag hoppas verkligen att det slutar snart. 
 
Elias mår annars bra här hemma och är frisk; inga röda ögon, inga tårar som rinner och ingen gucka. Vi fortsätter med salvan som man ska två dagar efter att man blivit frisk, och hoppas att nu gubbsingen och jag inte åker på det. Har vi klarat oss hittills borde vi väl få klara oss helt?

Idag ska vi ta oss ivag för att handla mat och jag vill så gärna även iväg på Bok-rean, men det får nog bli en annan dag. Gubbsingen jobbar troligtvis sent, så det blir jag och småkillarna hela långa dagen. Det är inget vidare väder ute, så vi får se vad vi hittar på idag.

Ha en bra onsdag, alla!   :)
Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!