Städ och fix idag

Idag har dagen ägnats åt städ och fix. Under förmiddagen och fram till tre har jag städat och plockat, men trots att jag har fått saker gjorda har jag inte blivit klar. (Jag har inte städat konstant hela tiden utan tagit små avbrott för lunch, planering, dusch, hämta Elias etc etc och tiden har givetvis runnit iväg.) Långa stunder har Simon faktiskt stått och tittat på när jag har farit runt med dammsugaren, men när han väl tröttnar på att titta så tröttnar han ordentligt och då är det bäst att avbryta och hitta på någonting annat. Så, fortsätta städa får jag göra vid annat tillfälle. 

Under förmiddagen och fram till halv tre var Elias iväg och lekte med sin farmor, och hade det jättekul. Han har idag fått åka spark, och det är någonting han gillar skarpt. När jag hämtade honom var han tvungen att visa vilken spark det var han hade åkt med, och var någonstans sparken var upphängd i väntan på nästa tur. Tur, och kul, att han fick göra någonting roligt idag då han har varit uttråkad när han varit hemma och sjuk.  

På To-do-listan har vi länge haft hyllor som ska sättas upp i källaren, och detta tog gubbsingen och Elias tag i eftermiddags. Gubbsingen borrade medan Elias dammsög, och båda var jättenöjda med samarbetet. Elias hämtade till och med ner båda sina verktygslådor och sin egen borrmaskin för att kunna hjälpa till. Snart kan vi få ordning på kaoset i garderoben som vi har gömt bakom skjutdörrarna, och det känns riktigt bra. Ordning underlättar.   :)

Tyvärr började Elias, någon timma innan läggdags, klaga på ont i örat och nu är jag orolig för att han även har fått öroninflammation. Måste ringa BVC direkt imorgonbitti och höra vad de säger. Det underlättar verkligen att Elias kan prata och beskriva eller peka var han har ont, och ikväll har han pekat bakom och precis under vänster öra. Jag är som vanligt nojjig (tittar alldeles för mycket på TV däribland Body of Proof, Criminal Minds etc) och är rädd för att han har ramlat idag och slagit i huvudet, och att det kan vara någonting annat som ligger bakom smärtan. Han snubblade och ramlade faktiskt lite nere i tvättstugan ikväll, men då han varken grät eller beklagade sig så borde inte fallet ha varit så farligt. Får som sagt se vad BVC säger imorgon. 

Elias ögon har tyvärr heller ej blivit bättre under helgen så imorgon får han bli hemma från dagis igen. Det är verkligen sjukstuga här hemma hos oss och jag längtar tills vi alla är friska och kan träffa folk igen. Hoppas natten blir något så när lugn, men med ögon- och öroninflammation (om det nu är det Elias har) kan jag tänka mig att vår Elias kommer att sova väldigt orolig. Stackarn.   

Nu ska vi hinna få lite egentid, gubbsingen och jag, innan det är dags att ta kvällen. 
Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!