Tankar så här kring lunch

Har gett Simon lite sen lunch och tittar ut genom köksfönstret. Idag åt Simon blomkålsmos till lunch, och det slår mig hur bra det vore om han äter den mat som vi äter (men givetvis lite anpassad och mixad för honom). Blomkålsmosen är den samma som vi lagade förra veckan och det som blev över blev bland annat fyra små matlådor till Simon, perfekta att frysa in. Min fundering nu är om det går att koka några skivor falukorv till och mixa ner det i blomkålsmoset så att maten blir lite mer fylligare och mer proteinrik? Falukorv med blomkålsmos är någonting vi äter här hemma ibland, så det vore bra om Simon smått börjar vänja sig vid det.

Sedan slås jag av att jag tycker om det vita snötäcket som ligger ute och piggar upp de annars grå och tråkiga vägarna, buskarna och gräsmattorna. Om det inte vore för alla kläder som ska på när man ska gå ut skulle vintern kunna få fortsätta vara här ett tag till. Om snön hade kommit redan i december månad och stannat, då hade jag säkert vid detta laget tröttnat jag också (som så många andra har gjort), men jag har inte gjort det än. När jag lämnade Elias på dagis, och åter klädde på honom fleece-ställ, halskrage, vantar, overall, mössa, raggsockor och hjälm (tror det var allt) så längtade jag faktiskt till sommaren då man bara kan be Elias ta på sig kepsen och foppatofflorna när han vill gå ut. Vilken skillnad det är. Så, trots att det är fint ute så börjar jag nog längta lite smått till våren och sommaren jag också.

Lite tankar så här kring lunch. Nu ska jag ta en kopp kaffe på maten och om en stund bär det av till BVC.
Bye!

Kommentarer
Postat av: Bitterpappan

Hej Ami,



tänkte bara meddela dig att jag är igång med bloggandet igen men är numera på min egen sida bitterpappan.se :)



Ha det bra

2012-02-01 @ 14:45:21
URL: http://bitterpappan.se

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!