Ny dag, nya krafter, ny huvudvärk

Hela dagen igår hade jag ont i huvudet. Trots att jag knaprade i mig Alvedon hela dagen gav sig inte huvudvärken och när småkillarna somnat orkade jag inte göra någonting annat än sova jag med. Fy så ont jag hade. Tidigare under eftermiddagen satt jag och vilade mig i fåtöljen och Elias var jättegullig som lekte och underhöll Simon den stunden. Så jättesnäll var han. När jag steg upp ur fåtöljen upptäckte jag att Simon kräkts ner sina kläder, och Elias sprang glatt upp och hämtade rena kläder till Simon då han ville hjälpa till. Smutskläderna hamnade på en hög på golvet medan jag höll på att byta om, och när det var klart undrade Elias om kläderna skulle ner i tvättkorgen, och sedan gick han även iväg med dem. Jag var så tacksam för att vi hade en bra dag igår. Söte kille!

I sängen igår kväll somnade jag till på spikmattan en stund och jag tror att det hjälpte då jag kommer ihåg att jag inatt har vaknat till och faktiskt dragit en suck av lättnad då huvudvärken varit borta. När Simon och jag för en halvtimma sedan steg upp var tyvärr huvudvärken tillbaka och jag har åter tagit Alvedon, och jag hoppas att det blir bättre idag. Jag har mer ork så jag hoppas att huvudvärken inte tar över.

Döm min förvåning när jag kikade ut när jag vaknat och åter upptäckte ett vitt täcke på marken. Stod det inte på Aftonbladet igår, med stora rubriker, att våren är på väg att dra in med stormsteg? Nu såg jag inte vädret igår och den här snön kanske var väntad, men jag igår tyckte jag faktiskt att det var skönt med solen som sken och en helt ren och torr uppfart så att man slipper halka omkring. Elias hade vurpat ute på dagis igår då det är så isigt bitvis, och fått ett litet sår på näsan, så torra fina vägar och torra fina lekplatser och gårdar vore på tiden att få. Tur att Elias i alla fall hade hjälmen igår då han vurpade. Det var många barn som sprang runt utan hjälm när jag hämtade Elias på dagis och nu är det verkligen lurigt med is och halka. Tur att det gick bra.

Nu är det morgonkaffe som gäller och snart vaknar nog Elias och gubbsingen till. Sedan blir det full rulle här som vanligt.
Ha en bra tisdag!    :)
Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!