Babysim och trött Simon

Det var en trött Simon som kämpade sig igenom babysimmet idag. Innan vi sjungit namnsången, i början av babysimmet, hade Simon plaskat både sig själv och mig blöta, och hade jätteroligt i vattnet. Mot slutet av halvtimman som vi badar var han dock ordentligt trött och uttråkad, och med jämna mellanrum fick jag komma på något nytt vi kunde göra för att få honom att sluta skrika. Simon och jag lyckades i alla fall få till tre små dyk (första gången rekommenderar de max tre dyk) och av dessa fick han kallsup bara en gång. Duktige lille kille. Efter bad, dusch, kläder på och amning somnade han i bilstolen på vägen hem och fortsatte sedan sova i en timma till här hemma.      :)

Nästa vecka är det sportlov och även babysimmet har uppehåll då, men tydligen är babybassängen ledig så det finns möjlighet att simma lite med de små själv då. Det är inte alls många gånger kvar av babysimmet efter sportlovet och jag måste försöka ta igen de två tillfällen vi missat på något sätt. Får se hur jag kan lösa det.

Bye for now!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!