Packning och sedan iväg

En ny morgon och vi är fortfarande hemma, jag och småkillarna. Igår kom svärmor förbi och plockade lite röda vinbär, och då passade vi på att hänga kring vinbärsbusken en stund igen. Både Simon och Elias gillar röda vinbär och smaskade i sig jättemycket. Under eftermiddagen var det sedan lek och matlagning som stod på listan, och sedan rullade kvällen på och då vi inte hann med det jag önskat bestämde vi oss för att åka iväg idag istället. Tyvärr, om jag får säga så, blir det att köra dagtid med vakna småkillar vilket alltid är mer intensivt än sovande småkillar, men det får bli så idag. 
 
Ska även nämna att vi denna vecka har ätit väldigt gott och nya rätter i tre dagar. Vi har en längre period varit insnöade på grillat (eller, egentligen kött) och sås, och tröttnat på det även om det alltid är gott. Så, jag har tagit en kokbok och valt ut olika nya recept ur den och testat varje dag. Killarna har varit väldigt nöjda. Tyvärr har jag konstaterat att det är väldigt svårt att fotografera grytor, som jag nu har lagat, och därför har jag tyvärr ej fått upp inlägg om maträtterna. Ska jobba på det. Men, riktigt gott har det varit och det bästa av allt är att Elias har bett om ris och tagit om till och med, och då är det blomkålsris vi har ätit. Jättebra, tycker jag! P tycker också det är bra, men han istället är mest imponerad över att även jag äter ris gjort av blomkål.    ;) 
 
Så, nu ska jag packa i det sista i våra väskor och sedan ska skor, väskor och kylväska bäras ut i bilen. Idag regnar det, så utifrån det perspektivet är det en helt ok resedag idag.  
 
Ha en bra fredag! 
Bye for now! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!