Lite fel dårå'.....

Jaha...... Så fel jag hade. Nåja, inte så mycket att göra åt det. Jag var helt säker på att vi idag skulle få besök av påskkärringar, men svärmor berättade att de här går ut på skärtorsdagen och inte på påskafton som jag trodde. När det kom på tal kom gubbsingen också ihåg att han nog var ute på skärtorsdagen när han var liten. Så olika det kan vara, jag har alltid gått påskkärring på påskafton och förra året fick vi besök av påskkärringar på påskafton när vi firade påsk hos mina föräldrar. Givetvis var jag tvungen att googla lite och tydligen går man påskkärring på påskafton i Bohuslän, Dalsland, Värmland och i delar av Västergötland, medan man i resten av landet går påskkärring på skärtorsdagen. Då vet jag det.     ;)

Så, inga påskkärringar i år här då. Lite synd. Det blir desto mer gott i påskägget för oss att mumsa i oss. Detta var vad vi hade tänkt bjuda på: 




Elias och jag var så duktiga och bakade igen imorse.   :)
Bye!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha! Men va tokigt, på skärtorsdagen jobbar juh en del fortfarande! Klart man går på lördagen :)

2012-04-07 @ 20:23:46

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!