Solen har gått upp.


- Mamma. Solen har gått upp.

Ja, det säger Elias till mig på morgnarna och tycker att det är dags att stiga upp. Det är det vi än så länge har lärt honom: när solen går ner är det läggdags och när solen går upp är det morgon och dags att stiga upp. Än så länge fungerar det då han brukar komma in till oss mellan klockan sju-åtta på morgnarna. Idag väckte han mig straxt innan klockan åtta. Jag undrar hur det blir i vinter när det endast är ljust några få timmar om dagen. Jag antar att vi får förklara det hela med att det är just vinter och att solen är nere mycket då och att man då istället får titta på klockan. Eller, hur kan man göra? 

Nu är jag och småkillarna i alla fall uppe och leker lite smått. Gubbsingen sover då han kom hem mitt i natten efter sin tur till Nynäshamn. Idag är det åter en fin höstdag här och vi ska försöka ta oss ut så småningom. Först, lite kaffe så att jag vaknar till ordentligt.  :)

Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!