Mår smått illa.

Imorse klockan sex väckte Elias oss och sade att han ville kräkas. Jag vet inte om det är magsjuka han har, men han mår smått illa under morgonen och ibland kommer det upp magsaft. Stackarn. Än har han inte kräkts ordentligt, och jag håller tummarna för att det är en mild variant av magsjuka eller vad det kan vara. Jag har ringt och sjukanmält Elias för hela veckan på dagis då det är lika bra att han är hemma och blir ordentligt frisk. Jag vill inte riktigt riskera att skicka tillbaka honom för tidigt så att han smittar andra kompisar, eller att han för den delen blir smittad igen. (Smittor kan man i och för sig aldrig veta när de kommer och går, men ändå.) Att sedan vara hemma 48timmar efter sista kräkningen, när man går endast månd-ons på dagis, gör att man blir hemma hela veckan.

Så, idag är vi bara hemma. Elias har fått soffan, jag fåtöljen, och Simon pendlar mellan babygymmet, liggdelen där han sover och hos mig i fåtöljen. Håller även tummarna för att Simon inte smittas. Våra små killar.




Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!