Tänkvärda ord.

Jag låter ofta, nej nästan alltid, Tvn stå på här hemma. Onödigt slöseri med el, men på något sätt får den mig att känna mig mindre ensam. Visst är Simon med, men ändå tycker jag om att ha den på. Hursom, idag kikade jag lite på Oprah när jag ammade och detta avsnitt handlade om människors AHA-upplevelser och några väldigt väldigt tänkvärda ord fastnade......

"Varje gång ditt barn kommer in i rummet, lyser ditt ansikte upp då?" (sagt av författarinnan Toni Morrison)

Lite att tänka på. Och, det måste vara helt underbart för ett barn att komma in i ett rum och mötas av ett genuint glatt älskvärt leende från mamma och pappa. Eller, en annan betydelsefull vuxen. Tänk er motsatsen, att komma in i ett rum och mötas av en kall blick, eller en likgiltig blick för den delen. Usch så hemskt. Helt klart något att tänka på......

Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!