Mysstund med Elias.

Då så, då sover äntligen småkillarna och jag kan pusta ut. Det blir alltid intensivt när jag är själv hemma och ska ta kvällsmål och läggning, men det går på något underligt sätt. Ikväll duschade även Elias, och trots att Simon skrek nästan hela tiden så fixade vi det. Elias duschar gärna själv så mycket det går nu för tiden, så det räcker med att tvätta håret och tvåla in honom, sedan kan man gå och förbereda läggdags eller ta Simon en stund. Så blev det idag.

Simon somnade i alla fall först, vilket gav mig en mysstund med Elias innan han somnade. Ikväll fick han (och det händer inte så ofta!) somna i min famn i fåtöljen och åhhh så mysigt det var. Jag kunde inte låta bli att tänka på hur det har varit i två år då jag på kvällarna faktiskt har kunnat gosa hur mycket som helst med Elias utan att någon avbryter eller kommer emellan. Elias får i vanliga fall stå tillbaka och somna själv när det är läggdags om Simon börjar skrika samtidigt. Kan inte låta bli att tycka synd om honom då han tvingas klara sig själv och ser sin mamma gå iväg till sin lillebror. Så, när dessa små mysstunder dyker upp tar jag tillvara på dem. Vet förresten inte om Elias själv reflekterar över allt det här så mycket som jag gör, men för mig blir det viktigt det här med tiden då jag känner mig otillräcklig mest varje dag.

Nu blir det sova för mig också, och åter igen hoppas jag på lite sovmorgon imorgon. Håller tummarna.   :)
Nighty-Night!

Kommentarer
Postat av: Susanne

känns aldrig som man räcker till är man med den ena behöver den andra en. Nu när båda är sjuka blir det extra jobbigt.

2011-09-09 @ 10:31:46

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!