Lensway

Igår klickade jag hem månadslinser från Lensway då jag använder det sista paret nu. Och, jag blir inte riktigt klok på Lensway. För ett år sedan beställde jag hem 6pack linser för ungefär 250:- /paket. Riktigt bra pris tycker jag då Synsam tar flera hundra kronor mer för samma lins, som bytt namn till deras egna märke EyeQ. Nu vet jag att köp från Synsam även ger garanti på produkten och så, men för summan man sparar då man köper linser från Lensway kan man köpa ett antal paket linser till om några skulle gå sönder etc. Så, jag blir lite ekonomisk och kör på Lensway.

Hursom. Det jag inte blir riktigt klok på är priserna på Lensway. Igår när jag skulle beställa linser upptäckte jag till min fasa att linserna inte alls kostade vad de gjorde för ett år sedan, utan över 400:-. I och för sig fortfarande billigare än Synsam, men ändå. Så, istället för att beställa fortsatte jag att googla och kika runt. Efter ett tag hittade jag samma linser för 390:-, på Lensway. När jag fortsatte att klicka runt lite till hittade jag åter samma linser för 215:-, på Lensway. Hur kan detta komma sig???? Tre olika priser för samma lins på samma site? Jag beställde givetvis linserna för 215:- / paket och de kommer nu i början av nästa vecka. Jag kan inte tänka mig att de billigare linserna på något sätt är sämre än de dyrare då det är ett och samma märke. Men, varför då olika priser???

Så, ska man beställa billigt från Lensway är tricket att klicka sig in via pricerunner.se. Nu gäller detta i alla fall linser, men jag kan tänka mig att det kan gälla fler produker. Det kanske till och med gäller fler siter? Ska jag absolut ha i åtanke när jag letar produkter och shoppar på nätet nästa gång.

Bye!

Kommentarer
Postat av: Johanna

yes, när vi köper dataprylar så går vi in via prisjakt.nu (som jag tycker är bättre än pricerunner) och då kan man spara ett par kronor!

2011-10-29 @ 16:18:50
URL: http://busenochgrodan.blogspot.com/

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!