En gammal blomkruka.

Jag hade tänkt mig ett helt annat resultat. Jag hade tänkt mig en grön traktor, en röd bil och ett blått flygplan, och sedan några färgklickar i bakgrunden lite här och där. Jag skulle stå för fordonen och Elias för färgklickarna. Men, det blev inte alls som jag hade tänkt mig - det blev så himla mycket bättre och jag är så otroligt jättestolt och nöjd!!!!! Gubbsingen har svårt att tro att inte jag har gjort något, men jag har faktisktk inte det, bara vänt krukan lite då och då. Hade jag lagt mig i hade det aldrig blivit så bra som det blev. Lille duktige kille!!!!!

Nu från början. På Elias dagis ska de plantera solrosor, vilket jag tycker verkar jättekul. Ett bra och roligt initiativ. Tänk så roligt för barnen att plantera och sedan se en blomma växa upp. (Det kanske alla dagisbarn gör runt om i landet, men för mig är det första gången.) Hur som, dagisfröknarna har bett oss föräldrar skicka med en gammal blomkruka att plantera i, och en sådan har jag nu hittat. Jag vet att jag har en massa gamla blomkrukor i en flyttkartong, och nu har jag hittat en perfekt som vi ska skicka med Elias.

Då jag tycker om att måla blomkrukor har jag en gång, för herrans många år sedan, målat just denna kruka blå och vit, och nu behövde den bara piffas till lite så att den passar Elias. Min tanke, när jag en gång målade krukan, var nog att måla något grekiskt motiv på den, därav färgvalet. Sedan kör jag som alltid med Allmogefärg, och lackar när allting är färdigt.







Elias var jätteglad och uppspelt redan innan han började måla sin kruka, och under tiden han höll på. Dock blev han mycket koncentrerad också och höll noga tungan rätt i munnen för att få till bästa resultat.








Nu när krukan är färdig är jag som sagt så otroligt jättestolt, och Elias jätteglad över sitt konstverk. Elias har flera gånger klappat händerna åt sig själv och tittat stolt på krukan. För, visst blev den jättefin!?!?!? Helt perfekt!!!!!
Resultatet:



Den blomkrukan ska få följa med till dagis imorgon, och jag hoppas verkligen att Elias känner att det är hans blomkruka. Vi, gubbsingen och jag, hoppas att den kommer hel tillbaka då den blev så jättefin. Men, skulle den gå sönder, ja då köper vi fler krukor och målar dem med. Eller, hela målandet var så roligt både för mig och för Elias, så vi kommer nog måla blomkrukor fler gånger i alla fall.   :)

Bye Bye!  


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!