Livet på en kylskåpsdörr.

Läste nu på förmiddagen ut en bok, Livet på en kylskåpsdörr skriven av Alice Kuipers. Boken är visserligen en ungdomsbok, men faktiskt bra och framför allt berör den. Jag har flera elever som har läst boken och verkligen varit jättenöjda med den, och för att ha lite koll på vad mina elever läser för böcker ville jag också läsa just denna.

Att en bok som är så lättläst, skriven i post-it-form och med andra ord är mycket kort, ändå kan ha så mycket att säga är fascinerande. Jag hoppas att jag aldrig kommer att vara så stressad eller ha så mycket att göra att jag inte hinner med min familj. Jag vet att det tyvärr kommer att hända i perioder, men jag hoppas att det inte blir vardag av det. Samtidigt förstår jag att ensamstående, som ibland tvingas ha två jobb, har fullt upp med att få sina liv att gå ihop. Det gäller kanske inte ens bara ensamstående? Hoppas bara att alla försöker ta vara på livet innan det är för sent.....



Konstigt det där.... det är alltid lätt att komma egna goda råd - men mycket svårare att leva efter dem själv.
Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!