Hemma efter ytterligare....

Hemma efter ytterligare en dag på jobbet. Pratade idag med en arbetskamrat om att vi lärare inte riktigt får lov att vara sjuka då det inte finns pengar för vikarier nu, vilket verkligen är jättesorgligt. Eller, så är det vi lärare som är dumma nog (däribland även jag) som går och jobbar trots att vi inte mår riktigt bra. Min kollega hade legat utslagen hela lördagen, och tur var väl det att det var just en ledig dag så att inte undervisningen har blivit lidande. Det kan inte vara rätt att vi ska jobba när vi är sjuka. Hur många yrkesgrupper har det så egentligen? Eller, är det fler än jag tror???  

Hur som, Elias kör lite bil här hemma nu, så jag ska passar på att laga mat. Sedan blir det nog att plocka och städa här hemma ikväll då mina föräldrar kommer till helgen. Den senaste veckan har Elias varje dag pratat om att han vill åka till mummu och ukki (mormor och morfar på finska) och gissa om han kommer att bli glad när de kommer. Måste ta och ringa dem ikväll så att Elias får se sina morföräldrar en liten stund.    :)

Men nu, laga mat. Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!