Fiskdamm.

Ibland, när man har eller unnar sig tid, är det så underbart roligt att pyssla och dona. För mig är det verkligen avkoppling. Under några månaders tid hade jag en idé om att försöka sy ihop en fiskdamm, och nu innan Elias födelsedag lyckades jag äntligen få till det.

Jag letade fram samt köpte tygrester och ett lakan, och designade några mycket enkla fiskar. Gubbsingen designade en bläckfisk som blev riktigt bra. Jag pratade lite med en av syslöjdslärarna på jobbet och fick lite tips och idéer på hur man kan göra. Sedan köpte jag även textilfärg för att sätta lite piff på fiskarna etc. Nu, när jag tittar på resultatet kan jag inte vara annat än jättenöjd. Bläckfisken, sjögräset och stenarna är faststrukna med vliesofix. Fiskarna är stadgade med vlieseline, fastsatta med säkerhetsnålar och kan från år till år placeras där man vill ha dem. Det är även enkelt att göra fler fiskar och fylla på fiskdammen till kommande födelsedagar om man vill.

Projektet i några bilder:





Fint va!?!?!   ;)
Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!