I bilen på vägen hem....

I bilen på vägen hem från jobbet idag kom det åter en känsla av lycka över mig när jag kom på att solen faktiskt skiner och det är underbart vårväder ute. När jag jobbar hinner jag tyvärr inte reflektera över vädret så mycket, så att det varit fint väder idag hade jag totalt missat.

Hur som, när jag sedan kom fram till dagis för att hämta Elias blev jag jätteglad när jag upptäckte att barnen var ute och lekte på eftermiddagen. Äntligen! säger jag bara. Under vintern har det varit så mörkt, kallt, halt, blött och trist på eftermiddagarna vid hämtningsdags, så barnen har varit inne och lekt i lekhallen. Visserligen tycker Elias om lekhallen jättemycket, men det är så skönt att han får vara ute mycket nu när våren kommer. Ute kan han göra av med mer energi, samt leka, plaska och kladda hur mycket han vill. Tvätt har jag ingenting emot så länge Elias får upptäcka världen (det vill säga gården på dagis, och de utflykter vi tar), och jag räknar med bättre nattsömn när han får ordentligt med frisk luft om dagarna.

Lille söte killen blev i alla fall jätteglad när han såg mig, och precis som inne kom han springande emot mig och så fick jag en jättekram.   :)



Bye!
 


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!