Så underbart härligt!

Så underbart härligt det kan vara att hämta sitt barn på dagis! Åhh så mysigt!!!

Precis som jag skrev i morse har jag varit nervös för hur det skulle gå för Elias på dagis idag. Efter att ha ringt gubbsingen några omgångar i morse, ringde jag även dagis för att kolla hur det gått. Ja, fånigt att ringa, men var tvungen att göra det för min egen skull. Hur som, Elias hade då för första gången suttit med vid matbordet vid lunch, vilket dagisfröknarna var jättenöjda med. Att han sedan satt med nappen i munnen och snuttefilten i handen var en annan sak, men han satt med i alla fall. Och, han somnade så: sittandes, vid matbordet, med nappen i munnen och snuttefilten i handen. Lille söte kille!

Efter att ha vaknat och ätit lite, har Elias hållit igång hela eftermiddagen med lek ute. Han har lekt med de andra barnen i sandlådan, och i favoriten - rymdskeppet. Och, det var det han gjorde när jag kom för att hämta honom. Anledningen till att jag slutade tidigare från mitt jobb var att Elias inskolningsfröken skulle sluta tidigare idag, och de var oroliga för hur Elias skulle hantera det. Men, inte hade han något problem med det inte! Nepp. Han lekte på precis som om han gjort det många gånger förut, jätteglad. Jag stod och observerade honom i cirka fem minuter innan jag gav mig till känna, och då tittade han på mig, log, och skrek "mamma!" som han alltid gör när han busar. Sedan ville han absolut inte åka hem utan fortsatte leka ytterligare en kvart, innan jag tog honom i handen och sade att vi verkligen skulle åka hem. Det var verkligen så jättehärligt att hämta honom idag och jag hoppas att han förknippar dagis med någonting positivt så att det börjar flyta på med mat, tider, ja allt.

Nu ska jag ta och ringa bror och höra hur Oskars första dag på dagis var. Spännande att höra vad han säger.
Bye for now!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!