Ett underbarn.

Läser nyheterna. Englands mest omtalade konstnär är just nu en 8-årig kille, Kieron Williamson. Inte för att jag kan mycket om konst, men han är riktigt riktigt duktig!!! Helt klart ett underbarn!

Tydligen började han måla lite smått för två år sedan, när han var sex år gammal. Han har ställt ut 33st tavlor, och fick alla sålda på en halvtimma för totalt 1,8miljoner kronor. Inte dåligt för en 8-årig kille. Eller!?!?









Kan inte låta bli att undra hur man som lärare skulle göra om man fick en elev som Kieron Williamson. Skulle nästan kännas dumt att sätta betyg då högsta betyg inte på långa vägar skulle räcka för att beskriva hans talang. Det handlar inte ens om samma skala. Tror dock att jag skulle be honom måla en helt valfri tavla bara till mig, samt signera den, för att ha något alster från en sådan duktig elev. Tänk så kul att kunna peka på en tavla i vardagsrummet och kunna säga "Den här tavlan har en elev till mig målat!". Sedan skulle man nog ganska snabbt vara tvungen att tillägga: ".... men jag tror inte att han lärde sig så mycket av mig... tyvärr...".

Har haft många helt underbara elever genom åren, och faktiskt haft en elev vars arbeten varit helt fantastiska, arbeten som jag verkligen längtat efter att få ta del av. Precis som jag skrev ovan kändes högsta betyg inte riktigt rätt då arbetena skulle bedömts på en helt annan skala. Ångrar idag att jag aldrig frågade om jag fick behålla några arbeten då det skulle ha varit kul att ibland läsa dem igen och njuta av språket. Undrar även vad eleven idag studerar eller jobbar med. Jag hoppar verkligen att eleven tagit vara på sitt fantastiska sätt att uttrycka sig och låter oss andra ta del av det i framtiden. 

Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!