Två perfekta verktygslådor

Det blev en tur in till Rusta i förmiddags. Jag har länge funderat på hur jag ska sätta upp den fina tavlan Elias målade för jättelänge sedan, och fram tills idag har den stått på öppna spisen i vardagsrummet. Slutligen kom jag fram till att en tavellist på Elias rum vore perfekt och på den kan tavlan nu stå, tills Elias gör någonting nytt som han vill ha framme. Jag gillar Rustas priser och för 39:-/styck köpte vi två tavellister därifrån.

Här hemma har jag lite smått tröttnat på att snubbla på, samt säga till om, Elias alla verktyg och skruvar som han har liggandes lite här och där. Det har slutat med att han har plockat ner verktygen i en påse, och tagit fram påsen när han ska fixa och dona. Jag hade från början tänkt köpa en Bosch-verktygslåda i leksaksvariant till Elias, men då Elias blir lycklig över vilken verktygslåda som helst så köpte vi en på Rusta när vi ändå var där. "Två verktygslådor i ett för 49:-" stod det på skylten vid hyllan, och vi plockade på oss en stor verktygslåda och den lilla som skulle ingå. Gissa om jag blev förvånad när vi här hemma öppnade den stora verktygslådan och upptäckte att den redan innehöll en liten variant. Varför de stod separat på hyllan i butiken vet jag inte, men nu har vi tre verktygslådor. Elias är i alla fall jättenöjd och har två perfekta verktygslådor som han kan bära runt när det ska fixas och donas här hemma, och jag har fått lite koll på småskruvarna samt fått undan dem från golvet.    :)




Lunch och kaffe därpå åt vi i klubbstugan, och nu är vi hemma för att ta det lugnt ikväll. Förhoppningsvis somnar småkillarna smärtfritt ikväll och gubbsingen och jag får en lugn lördagkväll ihop.  

Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!