Det är söndag och jag har....

Det är söndag och jag har varit vaken sedan klockan sju imorse, nästan i alla fall. Elias vaknade då, glad och pigg, och ville gå ner och leka. Jag, som fortfarande var jättetrött, bestämde att det fick bli lite Pingu på morgonen, lade mig i soffan, med Elias intill mig och somnade nog sedan till en liten stund. Tror att jag har vaknat till nu, efter dusch och en kopp kaffe, men är inte helt säker.

Igår kväll, när vi låg och pratade i sängen gubbsingen och jag, började knytet för första gången sparka ordentligt och länge i magen. Tidigare har knytet mest rört sig, bara sparkat till en kort liten stund, och sällan så mycket så att andra har hunnit med att känna efter när jag sagt till, men nu var det mycket och länge. Jag tycker det är jättemysigt när den sparkar och rör sig, så jag säger ingenting om det. Men, det som fick mig, och sedan även gubbsingen när han lade handen på magen, att reagera var att det hela tiden sparkade nertill i magen. Antingen ligger knytet som en fällkniv med både huvud och fötter nedåt, eller så har den rackarn gått och vänt sig igen. Ska absolut be att de gör ett ultraljud när vi kommer in till förlossningen så att vi vet vad vi har att vänta oss.

Hursom, idag har vi inte några som helst planer här hemma, utan ska bara vara. Gubbsingen fick sin efterlängtade universalkontroll av märket Logitech HarmonyOne igår i present, så den vill nog han programmera under dagen. Sedan fick gubbsingen även en jättefin blomkorg med rosor i, och dessa rosor måste planteras i korgen helst idag. Funderar på om Elias och jag ska ta det projektet då det gick bra att plantera blommor förra gången. Vi får helt enkelt se.    :)

Bye Bye!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Söndag? Det är nog dax för lillstrumpan att komma ut nu så att mamma kan bli av lite "gravid-hjärnan" haha :) Kram på dig!

2011-05-28 @ 12:13:17
URL: http://busenochgrodan.blogspot.com/
Postat av: ami

hahhahhaa.... oj då..... ja... har inte riktigt koll här och är nog inte riktigt vaken ändå då. ;)

kram kram!!!

2011-05-28 @ 12:32:01
URL: http://iamisvarld.blogg.se/

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!