Provkört bil.

Idag dök gubbsingen upp med en alternativ bil till mig, och jag funderar allvarligt på att köpa den. En Citroën C4 Picasso. Den har allt jag vill ha och behöver; stort bagageutrymme (för att få plats med tvillingvagnen och packning), digital hastighetsmätare, armstöd på stolarna fram, skön att köra, samt liten och enkel att parkera. Visserligen är den varken liten eller enkel att parkera, men jag undrar om inte det andra överväger. Picasson är så pass stor så att den kommer att räcka åt vår familj nu i ett antal år (det är hur mycket plats som helst för killarna i baksätet), och när killarna väl sitter framåtvända och ej behöver vagn, jag då kan jag åter köpa en liten mindre bil. Så, vi har provkört bil idag och nu kikar vi runt var vi kan hitta en till ett bra pris.










Två saker hade jag dock problem med hela tiden. För det första finns inte växelspaken där den brukar vara, utan den sitter uppe vid ratten. Handen for nere mellan sätena hela tiden när jag skulle växta. För det andra finns ingen handbroms heller som i vanliga bilar, utan här är det en knapp istället. Jag antar att tekniken går framåt och att det är jag som står kvar och stampar i dåtiden.  ;)

Ska också erkänna att bilen är lite läskig att köra och jag är osäker på om jag någonsin kommer att lära mig parkera en sådan stor bil. Men, jag ska försöka om det blir aktuellt. Och åter igen, jag beundrar alla tjejer/kvinnor som kör stora bilar. 

Bye!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du kommer lära dig! jag bytte från en Renault Clio till en Ford S-max och det har tagit ett halvår, men nu rattar jag Fårrden som inget alls :) och det där ser ut som en perfekt familjebil! individuellt ställbara sätten i baksätet är perfekt när man ska ha två bakåtvända bilbarnstolar så att det blir plats över för förare och passagerare i fram. Om det dessutom går att ställa ryggstöden i bak, så är det riktigt bra för då kan kidsen åka baklänges läääänge!

2011-07-19 @ 06:56:03
URL: http://busenochgrodan.blogspot.com
Postat av: ami

att du kan så mycket om bilar! Jag blir imponerad! :) Ja, verkar vara en bra familjebil, Picasson.

kramkram!

2011-07-19 @ 10:52:39
URL: http://iamisvarld.blogg.se/
Postat av: Maddi

Den ser jättefin ut! Om korta, lilla jag klarar av att köra och parkera våran stora ford ska du allt se att du kommer klara av nya fina bilen utan problem! Kram

2011-07-19 @ 12:31:44
URL: http://hokori-fallenangel.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag har lärt mig, det tog oss nästan två år att hitta rätt bil att byta ut Clion med :) Vi tittade på många bilar!



kram

2011-07-20 @ 06:52:27
URL: http://busenochgrodan.blogspot.com

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!