Bara få andas...

Jag antar att vi alla är trötta idag. Även jag, ordentligt trött. När killarna imorse började gnälla och tjafsa om spel och Fortnite redan efter kl.07 tröttnade jag, blev arg och var slutligen tvungen att åka iväg en sväng. Jag hamnade nere vid Furuvik och havet, och det var så skönt att bara gå där, stanna upp, bara andas och lyssna på - ingenting. 
 
 
(null)
foto taget med min iPhone
 
 
 
Jag vet inte hur vi ska komma ifrån det här med gnället och tjafset om datorn, spel och Fortnite. Efter att ha lyssnat på gnäll och tjat i två veckor i Thailand, för alla tre killarna tjatade och tjafsade varje dag, trodde jag att det skulle bli lugnt och bra när vi kom hem och de skulle få spela lite. Men, gnället och tjafset bara fortsätter och jag känner att jag inte kommer att orka mer om det gör det. Måste man orka med gnäll och tjafs? Hör det till föräldralivet? Varje dag? Om det inte är den första som gnäller, ja då är det den andre, och när den andre slutat gnälla då är det den tredje. Allra helst skulle jag vilja plocka undan datorn och Fortnite, och bara konstatera att killarna inte var riktigt redo för att spela. Allra helst skulle jag vilja att killarna börjar leka mer igen och använda fantasin. 
 
Hursom var det skönt att få frisk luft och bara gå och andas en liten stund idag. Speciellt när en massa andra tankar bara snurrar i huvudet och inte alls hjälper till när jag är trött. Sedan var det bara att ladda om och studsa upp igen för att orka med Elias kompiskalas på Dome kl.14. Nu önskar jag att jag bara kunde krypa ner och sova, men middag måste lagas, killar hållas vakna och sedan väntar Melodifestival-final. Vi får se hur många som orkar hålla sig vakna tills dess.....    
 
Hoppas ni har haft en skön lördag och hunnit njuta av solen idag. 
Bye for now! 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nej man måste inte alltid orka <3 jag brukar säga en tid dom ska få spela , och ger dom valet att fortsätta tjata, bråka och inte få spela alls eller snällt få med på att spela den tiden. Brukar ta när jag brukar börja med middagen ungefär :)
Men ibland får dom inte spela alls. Till stora besvikelsen men så är det ju och bråkar dom för mycket om det så får det bli en dags paus till .

2019-03-10 @ 15:06:45

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!