Tankar så här en söndagkväll.....

Tanken var att vi denna helg skulle ha spenderat hos mina kära föräldrar, och att jag skulle ha varit med och firat en nybliven älskad 40åring i Karlstad. Men, på grund av olika omstädigheter, samt min rädsla att 4timmar (som blir 8timmar med hemresa) skulle ha förvärrat Ps rygg ytterligare, så blev vi hemma. Är så skönt att se att Ps ryggskott håller på att ge sig smått nu och att han små stunder faktiskt kan gå utan kryckor här hemma, samt att han kommer i och ur sängen om dagarna. Vill inte alls riskera att han blir sämre igen. Att även Simon har hittat en helt egen kompis som han har lekt med hela helgen, och som åt lunch här idag, är helt underbart att se. Så, helgen blev annorlunda än tänkt, men ändå bra. 
 
Jag har dock börjat oroa mig för min nacke då jag under dagen idag blev mer och mer stel. Jag är van med att bli stel om nacken, och det brukar ordna sig när jag använder nackmassagen samt spikmattan, så så långt är det lugnt. Det som oroar mig är att jag i torsdags på väg hem från jobbet blev påkörd bakifrån när jag stod i en påfart med bilen och väntade på min tur att köra ut på vägen. Jag har ringt försäkringbolaget och anmält olyckan samt bilverkstan för tid att se om det blev några skador på bilen, men jag har inte alls tänkt på att jag kanske också ska anmäla mig själv till vårdcentralen. Eller, vart är det man anmäler en eventuell skada? Det var en arbetskamrat som tog upp det och berättade att en whiplash-skada kan ta tid innan den visar sig. Är det så? Jag hoppas verkligen att det inte blev några skador efter krocken, vare sig på bilen eller mig, då det inte handlade om någon hög hastighet alls. Men, jag måste nog ändå kolla upp det imorgon. Vart det är jag ska höra av mig, samt se till att anmäla skadan. 
 
Nu är det läggdags för killarna och jag ska sätta mig och förbereda morgondagens lektioner. Hela förra veckan spenderade jag och min mentorskollega med vår nya klass, våra 6or, och oj så små de är jämfört med 9orna vi släppte iväg i juni. Klassen verkar mysig och jag ser fram emot att lära känna alla elevern nu kommande veckor, och hoppas hoppas att klassen kommer att fungera bra. Riktigt kul är det också att veta att jag får följa dem i fyra år nu och se dem utvecklas, tills det är dags att släppa iväg dem till gymnasiet. Men, jag saknar vår gamla 9C. Det gör jag. 
 
Hoppas ni har haft en skön helg. 
Ha en fortsatt skön söndagkväll! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!