Elias 6år!

 
 
 
- Mamma vet du, jag vaknade klockan fyra och var alldeles upprörd i natt. 
- Upprörd? Menar du upprymd? (orden förklaras)
- Ja, upprymd! 
- Och, när du hörde oss komma och sjunga på morgonen? (jag visste att han var vaken där han låg i sängen och väntade)  
- Då log jag!  
 
 
 
 
Då har Elias äntligen fyllt 6år! Som han har längtat. Store älskade killen. Efter att på morgonen ha firats i sängen med sång och födelsedagspresenter, sedan haft disco-kalas tillsammas med sina kompisar med massa musik, dans, studs, spring och lek, samt dörrvakt som har hållit koll, för att avsluta kvällen med att firas av farmor och hennes C med middag och ytterligare presentöppning, var det en jättetrött men åh så nöjd kille som somnade i soffan framför Melodifestivalen ikväll. Älskade älskade Elias. Tänk att du har blivit så stor. Tiden går alldeles för fort..... 
 
Disco-kalaset i bilder: 
 
 
 
 
Ska avsluta med att erkänna att jag igår var så ledsen på Elias så att jag allvarligt funderade på att hoppa över att fixa inför kalaset. Under hela året som gått har Elias gnällt och nästintill gråtit vid minsta lilla motgång, och speciellt när jag har varit med: ingenting har passat och det har varit gnäll gnäll gnäll gnäll. Igår tröttnade jag då han återigen gnällde och inte ville alls. Så otacksamt med tanke på att det är för hans skull som vi har tokröjt i källaren efter vår pellets-miss, och lagt ner många timmar för att hinna få klart allting till idag. Idag, efter kalaset, kröp Elias upp i min famn i soffan och sade 'Tack mamma, för att du orkade fixa med kalaset även om jag gnällde igår.'. Sötnöten. Bara det gjorde det värt det hela. Det, och att se hur lycklig och nöjd han varit idag.       :)
 
Om P och jag hamnade utmattade i soffan efter denna dagen. Japp. Men, det var det värt.        ;)
Nighty-Night! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!