Tisdag, bråk och lek

Dagarna går så fort; det är morgon, det är kväll, sedan är det ny dag igen. Jag tycker helgen försvann utan att vi egentligen gjorde någonting speciellt alls, igår var det måndag med förskola som vanligt, tacomiddag och sedan var den dagen slut. Idag är det tisdag, Elias och Simon är på förskolan nu, om en timma är det dags att åka iväg och hämta hem dem, och sedan kommer det plötsligt vara kväll igen. Kan man på något sätt förlänga dagarna? Jag antar att det är hösten och mörkret som gör det, att kvällarna kommer så pass tidigt och vi inte är ute länge längre. Eller? Oavsett så går dagarna alldels för fort och jag är rädd för att den här hösten kommer att rusa iväg och snart ska sötnöten nedan börja på förskolan, han också.... 
 
foto taget med min iPhone 
 
 
 
Idag, när jag lämnade killarna på förskolan, berättade för övrigt en av fröknarna att Elias hade hamnat i slagsmål med två tre av sina förskolekompisar igår (och då det var vikarier där när jag hämtade igår kom informationen aldrig fram förrän idag). Åh, så ledsen och ont i magen jag hade när jag åkte från förskolan. Tydligen visade det sig att de tre andra hade varit på Elias trots att Elias hade sagt åt dem att sluta många många gånger, och tillslut hade Elias känt sig trängd och det hade blivit slagsmål. När jag sade åt Elias att han måste gå iväg om andra är på honom, retar honom, eller gör något han inte vill, fick jag svaret att han inte kunde gå iväg då de tre andra hade hållit fast/hängt på honom. Stackarn. Jag är inte den som tror att våra killar är oskyldiga och aldrig kommer göra något dumt, utan snarare tvärt om, jag frågar alltid vad de gjorde för att hamna i bråk eller vad de gjorde om de gråter. Men, den här gången var Elias inte den skyldig till situationen, och jag hoppas hoppas hoppas att det som hände igår var den första och enda gången. Egentligen har jag lust att kontakta föräldrarna till de andra barnen och prata med dem så att vi alla pratar med våra barn om det som hände, men jag ska inte förstora upp saken utan istället låta förskolan ta hand om det. Jag tar för givet att även de föräldrarna har fått informationen och hoppas att de hemma pratar med sina barn ändå. Jag har varit rädd för att någonting liknande ska hända då Elias bästa kompis G, som han alltid har lekt med på förskolan, nu har börjat i förskoleklass och Elias är ensam kvar. Åh, så jag hoppas att detta läsår ska gå bra..... men det som hänt gör mig mer orolig...... 
 
Nu, lite lek till med Noel innan det är dags att hämta hem killarna på förskolan. 
 
Ha en bra tisdag! 
Bye! 
 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Men det lät inget vidare. Känndes rörigt igår när jag hämtade och hade ingen riktig koll vem som jobbade på blå. Idag kändes det bättre. Hoppas inget mera händer elias eller även dom andra barnen. Isabell säger att vissa inte är så snäll men nämer inga namn. Isabell saknar sofia och pratar om henne så fort hon träffat henne när hon varit med och hämtat erik.

Svar: Isabell är så snäll och jag är så glad att Elias leker med henne och de andra tjejerna. Hoppas nu bara att det blir bättre och lugnare mellan barnen på blå och att det inte blir mer bråk, precis som du säger. Ha det gott!
Ami

2014-09-09 @ 18:42:24

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!